طریقه مصرف ژل رویال جهت خواص درمانی

میزان و نحوه‌ی مصرف ژل رویال برای افراد مختلف، یکی از بحث‌های چالش‌برانگیز است که در این مطلب سعی کرده‌ایم بیشتر به آن بپردازیم.

ژل رویال یا شاه‌انگبین ماده‌ای سفید و شیری رنگ است که زنبور‌ها برای رشد و نمو ملکه‌ ترشح می‌کنند و در واقع غذای ملکه محسوب می‌شود. مصرف این ژل به‌دلیل خواص درمانی گسترده بسیار سودمند تشخیص داده شده است.

طریقه مصرف ژل رویال جهت خواص درمانی

ژلِ رویالِ تازه تقریباً حاویِ ۶۰ تا ۷۰ درصد آب، ۷.۵ تا ۲۳ درصد از قندها، ۹ تا  ۱۸ درصد پروتئین‌ها، ۳ تا ۸ درصد لیپید‌ها، مقدار کمی از ویتامین‌ها، نمک‌ها، مواد معدنی و هورمون‌هاست.

 


میزان مصرف ژل رویال در روز

به‌دلیل کم‌بودنِ تحقیقات در این زمینه تا‌به‌حال یک میزانِ مشخص و دوزِ رسمی برای استفاده از ژل رویال تعیین نشده و بیشتر نظرات در‌این‌باره براساسِ آزمون‌و‌خطا بوده است. با توجه به تفاوتِ شرایطِ مصرف‌کنندگان و یکسان‌نبودنِ جذبِ مواد مغذی در افراد مختلف، شاید رسیدن به یک دوزِ ثابت برای همه،‌ چندان امکان‌پذیر نباشد.

به‌طور کلی و برای حفظِ سلامتِ عمومی، مصرفِ هر روز نصفِ قاشقِ چای‌خوری ژل رویال، توصیه می‌شود. در پژوهش‌هایِ آزمایشگاهی نیز، مصرفِ ۱۰۰  تا ۱۰۰۰۰ میلی‌گرم از ژل رویال در روز، مشاهده شده است.

مقدار مصرف روزانه به هر میزان که باشد، پیشنهاد می‌شود آن را به چندین قسمت تقسیم کنید و بین وعده‌های غذایی و با شکم خالی مصرف نمایید، تا جذب به بهترین حالت صورت بپذیرد.

 


طریقه مصرف ژل رویال جهت خواص درمانی

چگونه ژل رویال را مصرف کنیم؟

روش مصرف خوراکی ژل رویال

برای این کار کافی‌ست مقداری ژل را زیرِ زبان قرار داده و برای مدتی در دهان نگاه دارید تا کاملاً جذب شود.

ژل رویال را بهتر است صبح و به صورت ناشتا میل نمایید. مصرف ژل را با یک‌چهارمِ قاشقِ چای‌خوری در روز آغاز کنید، و پس از مدتی، این مقدار را بیشتر کرده و به نصف قاشق برسانید، در ادامه و در صورت نیاز، می‌توانید این مقدار را تا یک قاشق در روز نیز افزایش دهید. برای مصرف بیش از یک قاشق بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف یک قاشق از ژل رویال، نیم ساعت قبل از تمرین‌های ورزشی، عملکرد فیزیکی را بهبود بخشیده و انرژی لازم برای بدن را فراهم می‌آورد.


شیوه مصرف ژل رویال بر روی پوست

علاوه بر مصرف دهانی، استفاده از ژل رویال بر روی پوست نیز مفید تشخیص داده شده است. ژل رویال بر پوست و ساخت کلاژن اثرگذار است. شاه‌انگبینْ چین‌و‌چروک و خطوطِ پوست را کاهش می‌دهد و جلوه‌ای زیبا به پوست شما می‌بخشد.

روش استفاده از شاه‌انگبین بر روی صورت: تنها لازم است ژل‌رویال را از فریزر بیرون آورده و بگذارید یخ آن کمی آب شود، سپس تمامیِ سطحِ پوست را با ژل بپوشانید و بگذارید ۳۰ دقیقه در همان حال بماند، در انتها و پس از گذشت نیم‌ساعت، صورت خود را با آب گرم بشویید. برای ایجاد طراوت و تازگی در پوست، این کار را هفته‌ای یک بار انجام دهید.


ترکیب ژل رویال با سایر محصولات

ژل رویال طعمی قوی، یا بهتر است بگوییم طعمی دارویی دارد. به‌همین خاطر، برای خوش‌طعم‌شدن، آن را با عسل ترکیب می‌کنند. در صورتیکه مزه ژل رویال را دوست ندارید می توانید ژل رویال را از فریزر خارج کرده و میزان مدنظر جهت مصرف را با یک قاشق عسل یا میزانی از عسل که مزه عسل قالب باشد مخلوط کنید 

ژل رویال با سایرِ محصولاتِ به‌دست‌آمده از زنبور نیز قابلیتِ ترکیب دارد. مصرف ژل رویال با گرده می‌تواند در بهبود واکنش‌های آلرژیک اثربخش باشد.

خواص درمانی در مورد بره‌موم نیز بسیار زیاد است و می‌توانید آن را همراه با ژل‌رویال مصرف کنید. از بره‌موم، مثل ژل رویال، برای افزایش ایمنی بدن استفاده می‌شود. ترکیب این دو در مبارزه با عفونت‌ها سودمند بوده و می‌تواند بهداشت و سلامت دهان را افزایش دهد. 

ترکیبِ ژلِ رویالِ تازه با عسل و جینسینگ نیز بسیار انرژی‌بخش است. ژل رویال و جینسینگ تکمیل‌کننده و افزایش‌دهنده خواص یکدیگرند و مصرف هم‌زمان آن‌ها، می‌تواند احتمال زوال ذهنی را کاهش ‌دهد.

 طریقه مصرف ژل رویال جهت خواص درمانی


میزان و مدت زمانِ مصرفِ درمانیِ ژل رویال

تحقیقات علمی در مورد ژل رویال در زمینه‌های مختلف صورت گرفته و برخی از اثراتِ درمانی، در نتایجِ آزمایشگاهی دیده و ثبت شده‌اند. در ادامه، خلاصه‌‌ای از نتایج مشاهده‌ شده بر روی نمونه‌های انسانی، و طریقه مصرف ژل رویال، خدمت شما ارائه می‌شود:

در آزمایشی که بر روی ۳۱ داوطلبِ سالم انجام شده است، مصرف ۳ گرم از ژل رویال در روز، به مدت شش ماه، توانسته است سطحِ تستوسترون و تعدادِ گلبول‌هایِ قرمزِ خونِ داوطلبان را افزایش دهد، و در پایان پژوهش، موجبِ سلامتِ ذهنیِ بهتر برای آن‌ها شود.[1]

در یک آزمایش دیگر، مصرف یک گرم از ژل رویال در روز، به مدت دو ماه، به بهبودِ وزن در بیمارانِ دیابتِ نوع ۲ کمک کرده است.[2]

ژل رویال نشانه‌هایِ سندرمِ پیش‌از‌قاعدگی را نیز در زنانی که یک گرم ژل رویال را هر روز به‌مدت دو ماه مصرف کرده‌اند، کاهش داده است. [3]

همچنین، مصرفِ ۱ گرم از ژل رویال در روز، توانسته است از مدت‌زمانِ بهبودِ زخم‌هایِ دهانی در بیمارانِ شیمی‌درمانی بکاهد. طریقه مصرف در این پژوهش به این صورت است که بیماران ابتدا ژل را در دهان غرغره کرده و سپس بلعیده‌اند. [4]

در آزمایشی دیگر که بر روی ۷ داوطلب انجام شده است، مصرفِ ۶ گرم ژل رویال در روز و پس از چهار هفته، توانسته است باعثِ افزایشِ متابولیسمِ چربی شود و بر کلسترولِ LDL و کلسترولِ تام اثرگذار باشد. [5]

 

طریقه مصرف ژل رویال جهت خواص درمانی

طول‌ مدتِ مصرفِ ژل رویال

میزان و مدت‌زمانِ مناسبِ مصرف، با توجه به شرایط شما و قصدتان از مصرف، متفاوت خواهد بود. گفته می‌شود تأثیرگذاریِ درمانی در مردان ممکن است بین ۱ تا ۳ ماه و در زنان نزدیک به یک سال به طول بیانجامد. اگر استفاده از ژل برای سلامت عمومی بدن است، شاید بهتر باشد میان دوره‌های مصرف وقفه‌ ایجاد کنید و برای مثال پس از یک دوره‌ی یک ماهه، مصرفِ ژل را برای یک هفته متوقف نمایید. در هر صورت، در مورد شاه‌انگبین، استمرار در مصرف یک عامل مهم در بروز اثرات درمانی به شمار می‌رود.

 

نحوه نگهداری از ژل رویال

ژل رویال را در دمای زیر ۵ درجه سانتی‌گراد و در فریزر نگهداری کنید. اگر ژل رویال در دمای اتاق یا در محیطی گرم قرار بگیرد، خواص خود را از دست خواهد داد. ژل رویال در فریزر تا ۲ سال و در یخچال تا یک سال قابل نگهداری است. 

ژلِ رویالِ تازه و خالص را همیشه از فروشندگان قابل اطمینان تهیه فرمایید.

 

 موارد احتیاط در مصرف

استفاده از ژل رویال برای کسانی که آسم داشته یا به محصولات زنبور حساسیت دارند توصیه نمی‌شود.

در صورت حساسیت پوستی از مصرف ژل رویال بر روی پوست خودداری کنید.

مصرف شاه‌انگبین در دوران بارداری و برای کودکان توصیه نمی‌شود.

برای جلوگیری از تداخل دارویی پیش از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.

منبع : 

[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3499288

[2] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24688939

[3] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25146061

[4] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24919094

[5] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17934240



خرید عسل طبیعی زنبورستان بینوس

خرید عسل طبیعی

نوشته‌های مرتبط

نقش ژل رویال و عسل در تقویت سیستم ایمنی بدن

در فصل سرما و با شیوع بیماری‌ها، تقویت و مراقبت از ایمنی بدن اهمیت بسزایی یافته است. سیستم ایمنی، سد محافظ بدن...

تاثیر ژل رویال در کاهش کلسترول و سطح چربی

خلاصه تحقیق علمی در خصوص تاثیر ژل رویال بر کلسترول خون و  لیپید‌های سرم در انسان‌ها و حیوانات...

تحقیقات علمی در مورد ژل رویال

ژل رویال یک ماده غذایی کرمی رنگ می باشد که توسط غدد شیری و غدد آرواره ای زنبورهای پرستار کارگر جهت تغذیه لارو ملکه ،...

خواص عسل طبیعی برای معده

از گذشته‌های بسیار دور خواص التیام‌بخش و درمانی بسیاری را به عسل نسبت داده‌‌اند. در مطلب...

اثر ژل رویال بر پوست و ساخت کلاژن

اثر ژل رویال بر پوست و ساخت کلاژن از نمونه مطالعاتی است که امروزه به آن پرداخته شده است. ژل رویال، ماده ای سفید رنگ...

فهرست

  • ژل رویال غذای انحصاری ملکه زنبور عسل می باشد که در تمام زندگی ملکه زنبور عسل و سه روز اول دوره لاروی زنبورهای کارگر به آنها داده می شود . این غذای زنبور ملکه دارای خواص زیست شناختی متعددی است مانند فعالیت های آنتی اکسیدانی ، آنتی باکتریال ، افزایش فعالیت سیستم ایمنی و تاثیرات ضد تومور و ... 

    10 HDA  مهمترین ماده ژل رویال می باشد که خواص ضد سرطانی ژل رویال به این ماده ارتباط داده می شود


    خرید ژل رویال

    ژل رویال

  • عسل خام شیرین کننده ای خالص و طبیعی، بدون فیلتر و پاستوریزه نشده است که از شهد گل ها توسط زنبورهای کارگر ساخته می شود . معنی کلمه “خام” یعنی مواد غذایی که در معرض گرما قرار نگرفته اند بنابراین همه مواد مغذی آنها مانند دیاستازها ، املاح ، ویتامینها ، آنزیمهای موجود در آنها ، مواد ضد باکتری و...حفظ شده اند.



    خرید عسل طبیعی

    عسل خام زیگورات بی

  • این ماده خارق العاده خواصی شامل اثر : ضد تومور و ضد سرطان،ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد انگلی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد پوسیدگی دندان دارد، همچنین به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، بهبود دهنده اختلالات دهان و لثه، بی‌حس کننده موضعی، کاهش دهنده فشار خون کاربرد دارد.در طب سنتی از بره موم در درمان بیماری های عفونی استفاده می شود.


    خرید بره موم 

    بره موم

  • گرده گل سرشار از اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین‌ها، املاح معدنی و هورمون‌هاست و می‌تواند برای کسانی که سیستم ایمنی و عصبی ضعیفی دارند، مفید باشد.
    تحقیقات نشان داده است که مصرف گرده برای سلامت پروستات موثر است. گرده به دلیل روی فراوانی که دارد در درمان التهاب پروستات، نازایی و ناتوانی جنسی مردان اثر قابل‌توجهی داشته، گردش خون را بهتر کرده، باعث افزایش قدرت فیزیکی و فکری بدن به خصوص در سال‌های پیری می‌شود و مصرف آن برای افرادی که از خستگی مفرط رنج می‌برند مفید است. گرده گل حاوی تمام انواع ریزمغذی‌های ضروری برای سلامت بدن است و تقریبا ۴۰ درصد از آن را پروتئین تشکیل می‌دهد که تمام این پروتئین‌ها قابل استفاده و مفید هستند.یکی از مهم‌ترین و بارزترین خواص گرده گل تقویت سیستم ایمنی بدن است. گرده گل به دلیل دارا بودن ویتامین ب کمپلکس، ویتامین‌های دیگر، مواد معدنی، پروتئین‌ها و مهم‌تر از آن آنتی‌اکسیدان‌های مفید با مولکول‌های رادیکال‌ آزاد که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند، مبارزه می‌کند.


    خرید گرده گل

    گرده گل

  • چون موم نقطه ذوب بالاتري نسبت به اكثر مومهاي پارافيني (اكثر آنها بين 48 و 68 درجه سانتي‌گراد ذوب مي‌شوند) دارد، شمع‌هاي موم زنبور عسل در درجه حرارت محيطي بالاتر مستقيم و راست باقي مي‌مانند. اگر اندازه فتيله درست با قطر شمع متناسب گردد، احتمال چکه کردن شمع های ساخته شده از موم عسل بسیار کمتر از دیگر شمع ها به ویژه شمع پارفینی است. کاربرد موم زنبور در صنعت شمع سازی بسیار گسترده است و زیبایی های خاصی را به خود اختصاص می دهد. در دنیا به خاطر دیرسوزی شمع ساخته شده از موم عسل، از آن برای ساخت شمع های تزیینی بسیار زیبا استفاده می شود  تا در مراکز مهم سلطنتی و کلیسا ها مورد استفاده قرار گیرد. البته شمع های مومی (در مقابل شمع های پارافینی) کاربرد فراوانی در منازل داشته و می توانند در دکوراسیون داخلی به عنوان تزیین استفاده شوند. این شمع ها زرد رنگ بوده و حتی به صورت خانگی نیز تولید می شوند.


    شمع های ساخته شده از موم زنبور عسل بینوس

    شمع های ساخته شده از موم زنبور عسل

  • در بلاگ زنبورداری بینوس مقالات مختلفی بصورت هفتگی در ارتبط با خواص محصولات زنبور عسل قرار داده می شود . سعی خواهیم کرد تا  در پایین مقالات  منابع علمی که به آنها جهت نوشتن مقاله نیز رجوع شده است را قرار دهیم .شما می توانید جهت مطالعه بیشتر و یا دانستن برخی از منابع علمی در خصوص محصولات زنبور عسل  به این منابع نیز  رجوع کنید . 


    مقالات زنبورداری بینوس

    ورود به بلاگ مجموعه بینوس

کاربری

راهنمای خرید